Overblog
Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
LNO

LNO

Menu
Hip Hop Connection in Alexandria .... حفل الهيب هوب بالاسكندرية

Hip Hop Connection in Alexandria .... حفل الهيب هوب بالاسكندرية

n130637016962364 6409

On 18th June, Alexandria will host “HIP HOP CONNECTION”, an exciting concert that will be the culmination of a four day workshop between hip-hop artists from Egypt, France, Germany and Turkey. The concert will feature new material worked on during the workshop as well as solo performances from the groups.

Organised by the Anna Lindh Foundation, the Goethe Institute, the French Cultural Centre (with the support of the Franco-German ‘Elysée Fund’, the Turkish Consulate and the Delegation to the European Union in Cairo) the project is ultimately a chance for young musicians to meet, live and play music together, confirming that music is a privileged tool for intercultural dialogue.

ADMISSION IS FREE and the concert will be followed by the screening of the England vs. Algeria World Cup match

On the 19th June, the day after the event in Alexandria, the artists will travel to Cairo where they will perform at the El Sawy Culture Wheel Center

..........................................................................................................................................................................................

في يوم 18 يونيو/حزيران تستضيف مدينة الإسكندرية الحفل الموسيقى المثير "هيب هوب كونكشن" الذي سيقام في اختتام ورشة العمل التي يحضرها فنانو الهيب هوب في كل من مصر وفرنسا وألمانيا وتركيا، والتي تستمر لمدة أربعة أيام. ويتضمن الحفل الأعمال الجديدة التي يتم إنتاجها خلال ورشة العمل والتي تقدم في عروض مستقلة أو جماعية.

والمشروع الذي يقوم بتنظيمه كل من مؤسسة آنا ليند، ومعهد جوته، والمركز الثقافي الفرنسي (بدعم من "صندوق الإلينزيه" الفرنسي الألماني المشترك، والقنصلية التركية، ومفوضية الاتحاد الأوروبي في القاهرة) يعتبر فرصة للقاء بين الموسيقيين الشباب، وخوض التجارب الموسيقية والعزف المشترك، تأكيدا على أن الموسيقى أداة هامة للحوار بين الثقافات.

الدخول إلى الحفل مجاني وسوف يليه عرض مباراة كأس العالم بين إنجلترا والجزائر.

وفي يوم 19 يونيو/حزيران، أي اليوم التالي لحفل الإسكندرية، سينتقل الفنانون إلى القاهرة لتقديم عروضهم على مسرح مركز ساقية الصاوي.


http://www.euromedalex.org/fr/calendar/hip-hop-connection-musical-concert